Persondataforordning

Persondataforordningen  (GDPR) – General Data Protection Regulation trådte i kraft den 25. maj 2018. Herefter skal alle virksomheder kunne dokumentre overholdelse af Persondataforordningen.  


Er din virksomhed forberedt?
Hvad mangler I at få styr på?
Kan I dokumentere, at I lever op til de nye regler for korrekt brug og opbevaring af persondata?

Persondataforordningen skal overholdes af:

  • Alle virksomheder små som store (uanset selskabsform)
  • Offentlige myndigheder
  • Organisationer (herunder sportsklubber) 

Personoplysninger
Personopluysninger om ansatte, kunder, leverandører m.m. skal håndteres lovligt iht. Persondataforordningen. Personoplysninger er alle oplysninger, der kan henføres til en person f.eks. navn, adresse, mobil, e-mail, foto m.m..

Dvs. helt almindelige oplysninger som virksomheden opbevarer i både elektroniske og manuelle systemer.

Bøder
Datatilsynet slår hårdt ned på virksomheder, der ikke overholder Persondataforordningen - bøder på op til 4% af virksomhedens globale omsætning.
"Datatilsynet påpeger, at både små og store virksomheder skal tænke på, at det fremover kan have alvorlige konsekvenser at overtræde reglerne

Datatilsynet har offentliggjort deres tilsynsplan for 2018 for private virksomheder
Datatilsynet har valgt at fokusere på nedennævnte. Har I styr på dette?

  • Behandlingsgrundlag (hjemmel/samtykker/kontrakter/Databehandleraftaler m.m.)
  • Persondatasikkerheden / Sletning af personoplysninger
  • De registreredes rettigheder
  • Udpegning af DPO - databeskyttelsesrådgiver

Datatilsynet skærper reglerne!!!   Nye regler for transmission af personoplysninger via e-mail per 1. januar 2019.
Offentlige myndigheder har siden år 2000 skullet anvende kryptering ved transmission af fortrolige og følsomme oplysninger via e-mail. Per 1. januar 2019 gælder dette også for alle private virksomheder.
Har I styr på kryptering på jeres hjemmesider? Google advarer, at de ikke længere vil tage usikre sider med i deres søgninger. Nova-C forhandler krypteringssoftware. Se her på hjemmeisen. Kontakt os for hjælp, oplysninger samt priser.

Pakkeløsninger til både små og store virksomheder 

Nova-C har stor erfaring med Persondataforordningen. Vi hjælper gerne jeres virksomhed med både nuværende og nýe skærpede krav. Kontakt os - for referencer fra både små og store virksomheder,
som vi har hjulpet med GDPR.

Som din IT-leverandør har vi i forvejen et særligt godt kendskab til jeres virksomhed, og den måde I behandler data på. Det vil derfor være oplagt, at vi hjælper netop jeres virksomhed med opfyldelse af kravene til Persondataforordningen.

 

Nova-C tilbyder et gratis og uforpligtende møde. I samarbejde med jer skaber vi overblik over netop jeres udfordring med at leve op til Persondataforordningen og vurderer opgavens omgang. Herefter tilbyder vi nedennævnte pakkeløsninger.

   PAKKEN FOR 
   FORENINGER OG SPORTSKLUBBER

   Skabelonpakke
   Gennemgang af brugen af skabelonerne
   3 timers konsultation - ved yderligere behov efter almindelig konsulenttakst
   I guides til selv at udføre arbejdet
 
   Pris: DKK 4.495,-  Ved flere foreninger - kontakt os for pris

   MINIPAKKEN FOR
   ENKELTMANDSVIRKSOMHEDER
  
   Mini skabelonpakke

   Gennemgang af brugen af skabelonerne
   3 timers konsultation - ved yderligere behov, efter almindelig konsulenttakst
   I guides til selv at udføre arbejdet
 
   Pris: DKK 6.495,-  
   PAKKE 1
   "GØR DET SELV" PAKKEN
  
   Skabelonpakke

   Gennemgang af brugen af skabelonerne
   3 timers konsultation - ved yderligere behov, efter almindelig konsulenttakst
   I guides til selv at udføre arbejdet
 
   Pris: DKK 9.495,-  
  PAKKE 2
   "GODT I GANG" PAKKEN
  
   Skabelonpakke

   Gennemgang af brugen af skabelonerne
   6 timers konsultation - herefter 10% på yderligere timer
   I hjælper jer med oprettelse af de vigtigste dokumenter
 
   Pris: DKK 11.495,-  
   PAKKE 3
   "KOM LANGT" PAKKEN

   Skabelonpakke
   Gennemgang af brugen af skabelonerne
   10 timers konsultation - herefter 15% på yderligere timer
   Vi hjælper jer langt i projektet
 
   Pris: DKK 14.495,-  
   NB! For alle pakker
   Pris er eks. moms. og evt. omkostninger/tid ved transport
   Dansk Standards alm. forretningsvilkår gælder


Vi samarbejder med revisions- og rådgivningsvirksomheden PwC IT Risk Assurance, og er en del af det landsdækkende netværk IT-Mester. Herved kan vi tilbyde kosteffektive løsninger.

Kontakt os per tlf. på: 9751 4451 Charlotte Nørgaard eller Rasmus Nielsen
Kontakt os per mail på  gdpr@nova-c.dk - og få hjælp angående Persondataforordningen.

 

Nova Consult ApS tilbyder ikke fjernsalg.
Priser er angivet excl. moms med mindre andet er angivet.
Vi har et større udvalg i vores showroom, end der er vist på hjemmesiden.
Der tages forbehold for trykfejl og udsolgte varer.